Strona znajduje się w archiwum.

Wtorek, 07 kwietnia 2015

Pakiet zmian do Systemu Rejestrów Państwowych

logo systemu rejestrów państwowych

7 kwietnia rozpocznie się aktualizacja Systemu Rejestrów Państwowych. Przez pierwszy miesiąc funkcjonowania nowego systemu, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych oraz Centralny Ośrodek Informatyki zbierały od gmin propozycje usprawnień i udoskonaleń SRP. Po ich szczegółowej analizie, przygotowano pakiet zmian.

Zmiany, które zostaną wprowadzone dotyczą zarówno kwestii związanych z rejestrem PESEL, bazą aktów stanu cywilnego oraz  rejestrem dowodów osobistych. Prace nad optymalizacją i udoskonaleniem SRP prowadzone są od początku jego funkcjonowania i jest to naturalny element tzw. okresu stabilizacji systemu. Specjaliści Centralnego Ośrodka Informatyki są cały czas w kontakcie z samorządami i na bieżąco weryfikują funkcjonalność pracy SRP.

Wprowadzenie aktualizacji zostanie przeprowadzone 7 kwietnia w godzinach 18:00 – 24:00 czyli już po godzinach pracy urzędów. W tym czasie może wystąpić brak połączenia z rejestrem.

Przypominamy, że w pierwszym miesiącu działania nowego Systemu Rejestrów Państwowych załatwiono łącznie ponad 2,8 mln spraw. Przyjęto ponad 415 tysięcy wniosków o wydanie dowodu osobistego, a wydano ponad 396 tysięcy tych dokumentów.

Mapa serwisu